5 de juliol del 2010

Cursa a Begur: mètode d'aproximacions successives

Aquest diumenge hem tingut a tenir cursa d'orientació a Begur. La darrera abans de la parada de l'estiu. La cursa era de Copa Catalana organitzada pel Grions Orientació, així que tota una garantia de que tindríem una bona cursa!

La cursa es presentava dura, ja que a la forta calor que estem patint aquests dies, se li sumava el terreny: un bosc mediterrani de pins, que s'ha format a sobre de dunes de sorra. La consigna principal d'aquesta cursa és fer el contrari que a la resta: si pots corre per fora dels camins, ja que aquests són una trampa de sorra!

Així que vinguts des de diferents llocs ens trobem diumenge al matí l'Enric, el Carlos, la Leticia, l'Eli i jo, disposats a córrer al màxim!

Jo vaig córrer a H21A, una categoria bastant dura on ens esperaven 8km teòrics el que deurian suposar uns 11 o 12 a la realitat. En aquesta categoria he començat a córrer aquest any, i com ja he dit anteriorment el canvi és força gran. Fins ara, encara no he aconseguit trobar el ritme de cursa.
A les primeres sortia a totes com a H21B, el que em suposava cometre errors tècnics i cansar-me molt aviat, i aquest cansament feia que el cap no el tingués clar, i encara cometia més errors. Total que acabava esgotat i fent fins a quasi el doble de temps que el guanyador...
A la darrera cursa a Peguera, vaig intentar corregir això sortint amb molta calma i a assegurar. No la vaig acabar, ja que em vaig esguinçar el peu, però vaig fer uns 3/4 de cursa i veient els temps tan elevats que havia fet i sobretot que no vaig acabar gaire cansat, estava clar que no era una bona tàctica.

Així doncs, en aquesta cursa calia córrer més que a Peguera, però sense esgotar-se com a les anteriors i, sobretot, mirar de no cometre grans errors i estar concentrat. El resultat d'aquest propòsit ha sigut que m'he aproximat més al punt òptim, però sense aconseguir-ho. Aquest serà quan no m'equivoqui i acabi esgotat!
Hi ha hagut una millora considerable en els temps (he fet un 45% més que el guanyador, i en les altres no baixava del 65%), tot i que he comès un parell o tres d'errors una mica greus. Però sobretot he finalitzat amb la sensació d'estar cansat, però no esgotat. Això vol dir que he d'acabar de millorar algunes coses de tècnica i, físicament, acabar d'aproximar-me a aquest punt òptim d'esgotament.

Per la seva part, a l'Enric en H21B, i a la Leticia i a l'Eli en no-iniciats, se'ls hi va fer molt dura la cursa. Sobretot degut a que sortien bastant més tard que jo i el sol ja picava de valent.
El Carlos per la seva part continua amb la seva progressió més que notable: va cometre alguns errors, però físicament va aguantar molt bé i, en un mal dia de l'Enric, quasi va fer el mateix temps que ell! Aviat podrem veure uns bons "piques" entre els dos!!!

Així doncs, deixem de córrer durant un parell de mesos i ens retrobarem amb les curses després de l'estiu!



PD: ens hem d'enrecordar de portar càmara a les properes curses, que això de només posar el mapa és molt aburrit!! ;)

2 comentaris:

Devil- ha dit...

Hombre, pero si aun esta activo el blog ;)
Nos vemos pronto Xavi, muy pronto XDDDD

Enric ha dit...

jejejeje, per fi tornas a escriure!! Si que va ser dura, si! Jejejeje, quan tornem a correr i vegi a Carlos li faig la traveta!!!